Golden Gate

Vi bestämde oss för att åka på en utflykt till San Francisco idag. Vi tog bilen och första intrycket av San Francisco var att det var skitcoolt! En jättestor stad med massor av skyskrapor och gator som går upp och ner. Vi beslutade oss för att titta på Golden Gate Bridge idag och det var helt fantastiskt! Underbart soligt väder för att se den, men det var väldigt blåsigt. Vi åkte över bron och parkerade på andra sidan. Sedan gick vi över halva bron, där vi vände och gick tillbaka (hela bron är 1,7 km). Jag som inte är höjdrädd eller nått var faktiskt lite skakis ute på bron. Det var jättehögt och jätteblåsigt och då den enda säkerhetsanordningen var ett "vanligt" staket som man skulle kunna hoppa över (tydligen så sker flest självmord från Golden Gate) så var det lite läskigt, men väldigt coolt ändå!

Vi var och åt på Burger King i Millvalley (andra siden bron) vid tretiden och var inne en snabbis på Ross, dress for less. Fanny hittade två klänningar och så köpte vi lite småsaker som en stekpanna och Ipod-skal. Sedan åkte vi upp längs kusten så att vi skulle få bättre bilder på Golden Gate. Helt otrolig utsikt asså!

Nu sitter jag urblåst och trött i lägenheten och har en känsla av att jag är påväg att bli sjuk, för jag har frusigt hela dagen och mått lite sådär... Håller verkligen tummarna för att jag inte blir sämre!






Kommentarer
Postat av: Caroline

Varbergskoftan!!! Gud vad fina bilder. Hopaps du har det bra. Saknar dig sjukt. Puss

2010-08-29 @ 12:34:42
URL: http://sidenband.blogg.se/
Postat av: Klara

ååh vilken härlig bild på dig längst ner! saknar er <3

2010-08-29 @ 17:58:11
Postat av: Anita, Annika, Victoria

Häääääi!

Pellen. I hope yo are goodie.

Yäääh.

Peaz ut, man.

2010-08-31 @ 12:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0