Dripp, dropp

Önskar att jag hade någonting exciting att skriva om, men det händer inte så mycket just nu. Det enda "spännande" är att det regnade här igår och det regnar aldrig i Kalifornien på sommaren, så det var ovanligt! Så eftermiddagen igår blev en innedag med lek på min iPad 2 (en utav mina födelsedagspresenter), läsning och lite Glee. Idag har vi sluppit regnet, men det har varit lite mulet, så jag och Amanda bakade en morotskaka och gud vad god den blev! I helgen blir det lite mer spänning för vi ska på en helgsutflykt! Denna gång åker vi norrut till en vulkan i Kalifornien.

När det är så tråkigt väder får man liva upp sig med en grym bild som Carro tog på Anna och mig när vi var på Costco. It's so big! (Ibland får man bjuda på sig själv, haha)

I'm coming home

Dagarna rullar på här och ser ut som sommarlovsdagar ska göra, haha! Det blir lite sol och bad, träning, god mat och mycket läsning (läser sista Harry Potter boken och laddar inför filmen som snart kommer ut). Igår var grannarna (ett äldre par som är hur snälla som helst) över på middag och det var väldigt trevligt.

Idag ska vi börja pyssla med lite saker inför hemresan... Vi har förresten fått våra biljetter hem! Vi åker den 12 augusti och landar på svensk mark igen den 13 augusti! Och inte nog med det så ska vi åka i världens största passagerarflygplan, hur coolt är inte det?

Med det här planer flyger vi hem, nice!

Midsommar

Midsommar igår spenderades med tre andra svenska familjer och det var hur trevligt som helst, även om det inte blev någon dans runt en midsommarstång, haha! Det blev sill och potatis och sedan grillat och givetvis jordgubbar med glass till efterrätt. Vi var dock hemma under dagen och då hanns det med en utrensning av garderoben (behövs innan hemresan) och en springtur.

Fina midsommarflickorna Sara, Alva (Saras kompis från Sverige som var på besök) och Fanny

San Francisco och de sista dagarna

Självklart var ett besök i San Francisco ett måste och vi hade fullt schema när vi åkte dit på måndagen. Först Golden Gate Bridge och en liten promenad på bron. Sedan åkte vi till Fisherman's Warf och ville åka ut till Alcatraz, men det fanns inga biljetter så vi gick ut på pier 39 och åt fish and chips på Bubba Gump. Efter det gick vi till Lombard Street (brant och krokig väg) och därifrån hoppade vi på en spårvagn som vi tog till China Town. Där gick vi runt lite innan vi gick till tågstationen och hoppade på ett tåg hem.

Sista dagen tillsammans var tisdagen och på förmiddagen hängde vi med mamma när hon skjutsade Amanda till hennes ridläger. Vi tog en promenad med Leia där och gud var varmt det var! Vid tre-tiden cyklade vi till downtown för en manikyr innan deras hemresa (fast jag gjorde ingen) och en sista frozen yoghurt. Sedan hängde vi i poolen, för det var varmaste dagen och nära 40 grader skulle jag tro!

På onsdagen det det uppstigning supertidigt, runt fyra, för deras flygplan gick 6:55. Allt gick bra på flygplatsen och de blev incheckade hela vägen till Sverige. Sedan var det hejdå, men vi ses snart igen!

Coolaste bron och de coolaste tjejerna!
(Just vid bro var det lite blåsigt, sedan höll vi på att svettas ihjäl)

Den blev en hoppbild också

Sjölejonen vid pier 39

Vi fick bara se Alcatraz på avstånd...

När vi åkte spårvagn så "hängde" vi och höll i oss! Så läskigt i alla backarna, men kul var det!

Lombard Street, krokig men häftig väg!

China Town

Utsikten från den varma promenaden sista dagen

Carmel och 18 ÅR!

På lördagen åkte hela familjen och Carro och Anna på en dagsutflykt till Carmel, en supermysig stad vi kusten ungefär en och en halvtimmas bilresa härifrån. Där gick i runt, åt lunch och fika, var på stranden och bara hade det mysigt. På hemvägen åkte vi på en jättefin väg längst kustan (17 Miles Drive) och väl hemma blev det kvällsmys med film och Ben&Jerry's.

Den 19 juni, det vill säga på söndagen, så small det! Jag fyllde freaking 18 år! Dagen var hur bäst som helst! Den började med uppvaktning vid sängen på morgonen då jag fick ballonger kastade över mig och massor av fina presenter plus frukost på sängen. Efter uppvaktningen så blev det en överraskning, nämligen en skattjakt som Fanny ch Amanda hade gjort till mig som ledde till ett paket! Hur kul (och svårt, haha) som helst! Sedan blev det lite häng i solen och efter det blev det skål i champange, lunch och jordgubbstårta. Jag, Carro och Anna åkte iväg och shoppade lite efter det och sedan mötte vi upp resten av familjen på en italiensk restaurang på Santana Row. Hur god mat som helst! Dagen avslutades med bad i bubbelpoolen med värmeljus runt kanten, mys! Bästa födelsedagen ever!

Jag och Carro på beachen i Carmel

Anna på beachen

Här inne blev det god fika i Carmel

Längs 17 Miles Drive stod ett ensamt träd

Hela familjen

"Det gamla paret" Amanda och Leia

Uppvaktning vid sängen på födelsedagen

Under skattjakten fick jag leta efter ledtrådslappar överallt i huset

Hittade till slut skatten; ett paketet innehållende en ring från Hawaii

My best friends and I på födelsedagen

Champange!

Jag och Anna utanför den italienska restaurangen

Första sommarlovsdagarna

På tordagen hade jag äntligen sommarlov och kunde spendera hela dagarna med Carro och Anna. Vi började mitt sommarlov med en tur till beachen. Tyvärr råkade vi ut för det enda mulna vädret på hela veckan, men det var mysigt ändå och vi åt matsäck och åkte hem sen igen för att sola vid poolen istället. På kvällen åkte vi iväg till senior graduation och det var riktigt skoj!

Fredagen innebar ett besök på Stanford University. Guidad tur på förmiddagen (ett hur stort och fint universitet som helst), sedan lunch och efter det shopping. Vi tog tåget en bit påvägen hem och hann med ett kort besök på Costco innan mamma skjutsade hem oss.

Vi värmde oss så gott vi kunde när vi åt matsäck vid beachen, den ända gången det blåste och var mulet. Vilken tajming, haha!

Sedan så blev det poolhäng!

Vackraste Anna

Graduation

Underbaraste Carro och jag efter graduation

Jag och Anna med programmet i högsta hugg, haha!

Jag med mina vänner Sachi, Sarika och Anjalika
(Jag fick böja mig ner, för jag hade klackar och de är korta... Ser ju ut som att jag hänger på dem, haha!)

Innan den guidade turen på Stanford

Guide-gruppen på Stanford

Snyggingen Anna

Jag och Carro vid Palma Drive (huvudvägen in till Stanford)

Shopping!

Början på besöket

Oj, oj, oj... Var ska jag börja? Dagarna som Carro och Anna har varit här har varit helt underbara! Vi har hunnit med så himla mycket och jag tror jag delar upp dagarna i olika blogginlägg. Vädret har under hela deras vistelse varit hur varmt och soligt som helst med rekord på 36 grader! Och bara jag har tagit 1107 bilder, så det finns en hel del att välja på och det blir massor av bilder i inläggen, haha!

De kom på måndag kväll och jag gick i skolan och hade finals både på tisdagen och onsdagen (det gick helt okej på mina finals). På tisdag eftermiddag åkte vi till Saratoga downtown och gjorde manikyr och pedikyr, åt frozen yoghurt och tog en tur förbi min skola. På onsdag eftermiddag blev det första shoppingen och vi åkte till Gilroy Outlets och det blev en hel det shopping som avslutades med middag på restaurangen Applebee's.

Carro i pedikyrstolen

Frozen yoghurt, mums!

Sötaste Anna med hennes frozen yoghurt

Utanför min skola, go falcons!

Carro och jag på fotbollsblanen

Efter vi va på min skola blev det dopp i poolen, det var så varmt!

Obligatoriskt stopp på Gilroy Outlet: Converse

Jag och Carro inne vid provhytten på Juicy Couture

Jag och mina bästisar på Applebee's

Life is good!

Jag vet att det är dött här på bloggen just nu, men jag har varken tid eller lust att sitta och skriva blogginlägg... I alla fall så är det sommarlov nu och Carro och Anna är äntligen här! Vi har hittat på massor av roliga saker och jag njuter varje minut som de är här! Det är också därför det är bloggtorka... På onsdag morgon åker de (sad face), men då blir det antagligen mer bloggande, bl.a. om dagarna som de har varit här. Hoppas att ni har det bra till dess! Kramar!

Napa Valley & Sixs flags

Vilken helg! Först Napa Valley och sedan Sixs flags, en perfekt uppläggning med lite av varje. Det har varit hur trevligt och roligt som helst!

Vi åkte relativt tidigt på lördagen och medans vi åkte till staden Sonoma så tittade jag, Fanny och Amande på filmen Up, en riktigt rolig och mysig film! Sedan blev det fikapaus och rundtur i staden Sonoma, en gammal och mysig stad. Efter det åkte vi till Napa Valley och vid ett-tiden stannade vi på en restaurang som hette Solbar. Den är med i Guide Michelin och vi hade bokat bord för en suprise födelsedagslunch för pappa som fyller år på tisdag. Hur god mat som helst och så mysigt ställe. Sedan bar det av till vinprovning för mamma och pappa. Senare på eftermiddagen/kvällen, när vi hade checkat in på hotellet, åkte vi till en outlet, men inget shoppande för mig.

Söndagen började med en god hotellfrukost! Efter det packade vi ihop och åkte till Sixs Flags Discovery Kingdom! Ett superbra nöjesfält med massor av berg- och dalbanor och åkattraktioner! Men det var även som ett zoo och seaworld, så det fanns djur och massor av shower. Vi gick på en späckhuggarshow, och det var hur coolt som helst! Dagen avslutades med att pappa, Fanny och Amanda körde Skycoaster. Det var som nästan som bungy jump; de hängande i linor och i början var det fritt fall och sedan blev det som en jättegunga!

Mamma och Amanda utanför Sonomas City Hall

Ett ställe som odlar vin hette Glenn Ellen, mitt place alltså!

Vinrankor var det man såg mest av i Napa Valley

Jag och pappa ("födelsedagsbarnet") på restaurangen

Mamma och Amanda med mysiga uteserveringen i bakgrunden

SIX FLAGS!

En åkattraktion (jag, Amanda, Fanny och pappa sitter i den på översta raden)

Coolaste trappan!

Späckhuggarshowen (tyvärr ingen bra bild när den hoppade)

Dagens avslut: Skycoaster

Grillmiddag

Ikväll var vi på grillmiddag hos Cagenius (Erics familj) och där var var också Linus familj. God mat (grillad oxfilé, grillade majskolvar och bakad potatis, och till efterrätt blev det jordgubbar och glass) och bra sällskap, så kvällen var hur kul som helst! Mycket skratt och prat, haha! Imorgon så åker vi till Napa Valley, inget bloggande under helgen alltså, så ha en bra helg!

Linus och Fanny

Min älskade syster och jag

Kvällen avslutades med lite spel

Cupcakes

Idag var det sista "vanliga" skoldagen, för nästa vecka är det finals som gäller och sedan så slutar vi skolan på onsdag. Vi har ingen avslutning alls, utan har finals och sedan är det bara slut... Det är bara seniors som har graduation och det är på torsdag kväll, så jag, Anna och Carro ska dit och titta. Nu är det bara helgen kvar och sedan kommer de på måndag, kan inte fatta det! I helgen ska vi förresten åka till Napa Valley (vindistrikt) på lördagen och Six Flags (nöjesfält) på söndagen, så det ska bli hur kul som helst!

Fick min första födelsedagspresent idag (även om jag fyller år om drygt en vecka)! Två av mina vänner, Meghana och Antara, letade upp mig i skolan idag och gav mig hur fina cupcakes som helst! Jag fick de idag, eftersom nästa vecka träffas vi kanske inte.

Presentlådan...

...som döljde dessa fyra überfina cupcakesen!

Close up

En till bild från konserten som är tagen med Saras kamera (kunde zooma lite mer på den)

BRUNO MARS!!!

Asså gårdagens kväll går inte annat att beskriva än GRYM! Det var bäst! Vi (jag, Fanny, Sara, mamma och Saras mamma) åkte in till San Francisco vid fyra. Klockan var runt halv sex när vi hade parkerat och vi gick då till restaurangen Cheesecake Factory där vi åt hur god middag som helst! Efter det begav jag, Fanny och Sara oss till Billy Graham Civic Auditorium där konserten skulle vara. Det var redan mycket folk när vi kom dit och det var general admission (sitta/stå vart man vill). Fanny har ont i sitt knä, så vi kunde inte stå, men fick bra platser att sitta på ändå.

Förbandet var inte så bra, sedan kom Janelle Monae in och hon var sådär (lite för mycket bas, så man hörde knappt vad hon sjöng). Efter henna var det lite paus för att fixa om scenen och sedan kom Bruno Mars in! Han var huuuuuur bra som helst och sjöng alla mina favvo låtar, det går inte att sätta ord på hur grymt det var! När han var klar så var vi påväg att gå, men så hör vi hans röst igen, så vi rusade in på golvet för att se vad som stod på. Han hade kommit in igen för att köra sina avslutande två låtar, haha, men de var så bra! Sedan köpte vi varsin Bruno Mars topp och hesa, döva, men ack så glada och taggade åkte vi hem igen! (Fler bilder kommer när jag får Saras, jag tog inte så många...)

Fanny och jag på Cheesecake Factory

BRUNO MARS!

Bruno Mars under låter Marry You (tror jag)

Sommar!

Nu är det superhärlig väder här! Strålande sol och 25 grader, det är så det ska vara! Efter skolan blev det en skype-dejt med Anna (6 dagar kvar tills hon och Carro kommer!) och efter det har jag varit ute i solen och bara njutit. Ska ut och springa med Fanny snart (även om det kanske är lite för varmt för en springtur, men, men...) Imorron är det Bruno Mars som står på schemat! Gud vad kul det ska bli!

En bild från när Hedvig och Jessika (Fannys kompisar) var här!
(Inget dopp i poolen just idag med andra ord, haha)

Bruno Mars

OMG! Jag, Fanny och Sara gå på Bruno Mars konsert! Från början skulla bara Fanny och Sara gå, men när de skulle boka biljetter igår, så fanns det bara tre kvar. De var tvugna att köpa alla tre och jag fick bli den tredje personen att följa med! Så på onsdag åker vi till San Francisco för att se Bruno Mars och tills dess kommer hans låtar spelas i mina öron. Tagga!

Jobba in i det sista...

Ska snart iväg till en kompis för att jobba på vårat final project. Slänger in ett litet inlägg innan det. Igår var jag till frisören och klippte mig, har ingen bild just nu, men jag ska visa det någon gång! Sedan på kvällen åt vi grillat, så gott! Sedan så berättade mamma och pappa om upplägget för vår road-trip vi ska göra under två veckor i sommar. Det blir Kalifornien, Arizona, Utah och Nevada! Vi avslutade kvällen med lite Buzz (frågesportsspel på PS3) och jag vann en gång av de två gångerna som jag spelade.

Buzz (jag var cheerleadern!)

Välkomnar helgen med öppna armar

Igår var det besök hos tandläkaren som stod på schemat. I vår försäkring får man en gratis undersökning varje år, så jag passade på att gå dit iår. Och det var inte bara en undersökning, utan en hel rengöring av tänderna också! Så nu är mina tänder rena och finpolerade, haha! Ska dock tillbaka i slutet av juni för att laga ett litet, litet hål och "fylla" i några tänder (har nämligen "gropar" (eller vad man ska säga) i tänderna som är svåra att komma åt med tandborsten, så att "fylla" i dem förebygger mot framtida hål).

Fredag idag! Ikväll blir det bara jag och syrrora hemma, mamma och pappa ska ut och äta med några bekanta. Vi ska ha tacokväll, så det blir roligt. Innan dess ska jag dock ta en springtur tillsammans med pappa. Vi ska bara vara hemma i helgen. Ska till frisören och klippa mig imorron, men annars är det ingenting planerat. Måste plugga inför finals...

När jag och Amanda hade myskväll någon helg sen hade vi lite tråkigt ibörjan.
Varför inte fota lite i gräset då? Haha!

Första juni

Idag var det avslutnings banquet för friidrotten. Först var det buffé med grillat kött, bröd, sallad, majskolvar, och annat gott. Sedan blev det utdelning av diplom och priser och Fanny blev utnämd till Most Valuable Player. Grattis syrran, det förtjänar du verkligen! Sedan blev det lite efterrätt och efter det åkte vi hem igen.

Första juni är det ju idag också, sommar! Fast vädret här är konstigt (det säger alla som bor här i alla fall), för det regnade lite idag! Det ser ut att bli lite regn till helgen också (inte okej, Kalifornien) fast efter det ska det nog bli sol och värme igen! It better be, haha!

En liten friidrottsbild från säsongen

Memorial Day

Igår var det Memorial Day och det var skönt att vara hemma efter resan till Yosemite. Fast jag var inte hemma hela degen, för Memorial Day innebar rea, och rea innebar shopping! Jag, pappa och Amanda åkte till Great Mall och det blev jättemycket shopping för oss alla (och billig shopping för den delen också!). Jag köpte ett par jeans och en scarf från Levi's, ett par shorts och en topp från Abercrombie & Fitch, ett par träningstights och en tränings t-shirt från Nike, och sedan blev det en kjol från Aeropostale. Väl hemma efter shoppingen blev det ett välförtjänt bad i jacuzzin, och sedan lite (mindre roliga) läxor.

Idag har det inte hänt så mycket, utom katt dissektionen på Anatomy/Physiology. Lite sådär disgusting, men det var okej.