Frozen yogurt is the new thing!

Idag har jag lärt mig massor av saker om "the life in California". Mellan ett och fyra var en tjej inne på vårat hotellrum och pratade om hur det är att leva i USA och skillnader jämfört med Sverige. Det är svårt att komma ihåg allt och mycket visste jag redan, men här är vissa saker som jag kommer ihåg:

- De ställen där man träffar kompisarna är: shoppingcenter, bio, caféer, glassbarer, smoothie-ställen och frozen yogurt-ställen (frozen yogurt är tydligen "the new thing" här i USA, först väljer man smak (man får provsmaka), sedan topping och betalar efter hur mycket det väger)

- "Come over sometime" och "Let's get together" säger man bara för att vara artig, det betyder inte att man ska träffas igen. Om man ville träffas igen så ska man bestämma ett datum, en tid och en plats.

- Det är förbjudet att röka och dricka in public i Kalifornien och åldersgränsen för alkohol är 21

- In-n-out burger är som McDonalds, men finns typ bara i Kalifornien och deras hamburgarna sägs vara extra goda

Sedan så pratade hon om skolan, sporter, aktiviteter, dejting, holidays, dricks, körkort och massa andra småsaker. Körkort är något jag definitivt ska ta och det är bra att jag är tjej för om killen bjuder ut mig så betalar han!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0