Santa Cruz

Idag har vi varit på utflyckt hela dan. Vi packade lite matsäck och tog bilen för att åka till Santa Cruz. Först tog vi en sväng i Seratoga (ett område i San Jose) för att spana in området där omkring och för att titta på deras High School. Det är nämligen ett av de ställena som vi kanske ska bo på, och det såg jättefint ut! Det bästa var ju att fotbollslaget var på skolan just när vi var där och hade träning. Tyvärr såg jag dem bara på avstånd, men jag slår vad om att det fanns några riktiga hetingar där!

Sen fortsatte vi upp i bergen. Då åkte vi genom skogar med jättestora träd som kallas Reedwood trees. Det var verkligen supercoolt och träden var jättehöga och hade enorma stammar. Det var som en sagoskog!

Till slut kom vi fram till Santa Cruz. Där parkerade vi bilen och gick ut på piren där. Det var blåsigt, men det som var roligt där ute var sjölejonen. Under piren bodde nämligen massor av sjölejon som simmade runt, låg och sov och lekte med varandra! Helt otroligt! Sedan gick vi runt lite på land och spanade in alla surfarna som var ute till havs och surfade.

Väl tillbaka till San Jose åkte vi runt i Mountain View och Los Altos (andra områden) och tittade på deras High Schools och områdena där. Det var också fint och jag kan verkligen tänka mig att bo där och gå i skolan där. Vi hade fått tips om att äta på en kinesisk restaurang som hette Chef Chu's, så vi åkte dit och åt middag. I min fortune cookie stod det "Someone thinks you are wonderfully mysterious", man undrar vem det kan vara, haha!


Det heta fotbollslaget!


Det här var bara stubben av ett träd, men man känner sig lite ändå!


Hive five!


"Smart Chicks Rule!" Bästa tröjan som jag fått av Malin!


Kommentarer
Postat av: ANT

HAHA, såå hade de pool?!?! (Skolan alltså) XD

2010-08-22 @ 21:27:02
URL: http://nit.blogg.se/
Postat av: Ellen

Den skolan HADE pool, så coolt! :D

2010-08-23 @ 06:11:14
URL: http://lovecalifornia.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Oj vilket stort träd! :D

2010-08-23 @ 19:17:44
Postat av: Malin

Åh va fint det ser ut!! Va coolt att få se sjölejonen. Tröjan passar dig perfekt :)

2010-08-24 @ 16:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0