The trip (part 4)

Vi packade ihop våra saker på lördagmorgonen, sa hejdå till Las Vegas och åkte mot Death Valley! Och oj, oj, oj vilken upplevelse och vilken natur det var! Det är en enorm nationalpark och det tog oss hela dagen att åka igenom den (och vi åkte inte ens igenom hela). Death Vally är vanligtvis jättevarmt och har den högsta uppmätta temperaturen (56.7 °C) på västra jordklotet, men när vi var där var det 10-15 grader. Eftersom det var öken känndes det som sommar, men på ett ställe fick jag vårkänsla, när vi åkte hen var det snö i bergen och väl hemma i Saratoga är det höst, så vi upplevde alla årstider på två dagar, haha! Sedan åkte vi hem på söndagen efter em helt amazing helg!


Jag och Fanny på sista bensinstationen innan Death Vally (sen fanns den ingen täckning och ingen bensinstation genom hela Death Valley typ)


Ökenlandskapet som Death Valley till större delen består av


Vi såg ökenhundar (vet inte vad de kallas) och de var jättenära bilen!


Jag ute i "vildmarken" (det som ser ut som stenar består faktiskt av salt)


Här hade jag vårkänsla! Det som ser ut som is i bakgrunden med små skridskoåkare på är i själva verket salt!


Lägsta punkten i USA, 85.5 meter under havsytan


Mitt i Death Valley fanns det sanddynor! Det såg ut som om en helikopter hade släppt ut sand, för det passade inte in, men de är naturliga


Självklart gick vi upp på sanddynorna och efteråt var skorna fulla med sand!


Snö på bergen (Sierra Nevada) på hemresan


Kommentarer
Postat av: Antelipant

Jag ska kommentera massor imorgon när jag ar tid! (Hoppas jag kommer ihåg!!!)

:D

2010-12-02 @ 16:29:45
URL: http://Goofy-nit.blogspot.com
Postat av: PANTELIANT

Öken XD

2010-12-03 @ 18:53:58
URL: http://goofy-nit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0