Fisherman's Wharf

Igår kväll så kom min farbror och faster och tre av mina kusiner hit! De är också här och hälsar på oss och ska stanna i en vecka. Fullt hus nu alltså, men det är skoj!

Idag så åkte vi in till San Fransisco och turistade runt. Vi tittade först på Golden Gate bron. Det var lite molnigt, men man såg bron bra ändå! Sedan åkte vi till Fisherman's Warf och så började det att regna. Vi bestämde oss då för att gå in på en restaurang för att äta och jag beställde angel hair pasta with prawns, väldigt gott måste jag säga! Det slutade regna medans vi åt, så efter maten gick vi runt lite på Fisherman's Wharf, bl.a. ut på Pier 39 och tittade på sjölejon och shoppade lite (inget foor mig dock). Sista men inte minst åkte vi upp, upp på de branta gatorna i San Francisco och nedför den brantaste, slingrigaste gatan som heter Lombard street; lite läskigt, men coolt!

 


Jag, Fanny och Amanda med våra kusiner Julia, Arvid och Axel


Me and Malin with some sailor?!


Fisherman's Wharf!


Malin på Bubba Gump (hon har en "tradition" att köpa en bubba tröja när hon reser, haha)


LOVE!


Lombard street; slingrig och brant, men fin!


Kommentarer
Postat av: Annika

Uppdatera? ._.

2010-11-03 @ 03:06:00
URL: http://ajdz.blogspot.com
Postat av: johanna

woho ! där har jag också varit :) hihi

2010-11-08 @ 07:41:39
URL: http://chamativo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0