En dag i San Francisco

Det blev en heldag i San Francisco idag. Fanny, Hedvig och Jessika gick runt tillsammans och jag, Amanda, mamma och pappa var under tiden i Golden Gate Park på museet California Academy of Sciences. Det var verkligen ett jättefint museum, med bl.a. planetarium (som cosmonova), en regnskog inomhus och akvarium. Alltid kul med museum och det var så fint gjort att det var extra kul, haha. Sedan vid tretiden plockade vi upp tjejerna och åkte till Golden Gate Bridge. Det var soligt och fint, så bron var lika vacker som alltid! Sedan åkte vi Highway 1 och Skyline hem och det var fantastiska utsikter från de vägarna! Dagen har nu avslutats med lite Ben & Jerry’s glass i fyra olika smaker, supergott!


Orkidéer i museets regnskog


I regnskogen fanns även massor av vackra fjärilar...


...och läskiga spindlar


Jag vid Golden Gate Bridge (det är nog den bästa sikten jag haft av bron tror jag)


Hedvig, Jessika och Fanny körde en hoppbild vid bron


Utsikten från Highway 1 bjuder på beacher, här är Fanny och Jessika med en av dem


Kommentarer
Postat av: Caroline

Fint!!! Längtar tills vi kommer. Pussar

2011-04-25 @ 12:06:20
Postat av: Annika

rysning



Närbilderna på insekterna. >_<

2011-04-25 @ 18:11:18
Postat av: Anita

Men det var ju bara spindeln som var äcklig.

2011-04-26 @ 08:08:26
URL: http://Goofy-nit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0