Snorkling vid Molokini

På söndagen blev det en av aktiviteterna vi hade fixat, nämligen åka ut med en båt och snorkla! Det var upp relativt tidigt och båten åkte vid 7:30 (fast det är tre timmars tidsomställning bakåt till Hawaii från Kalifornien, så det gjorde inte så mycket) och då fick vi lite frukost på båten. Båten åkte ut till en ö son hette Molokini och där provade jag, Fanny och Amanda på snuba diving, vilket innebär att man är nere under ytan med luft, men man har inte en tank på ryggen och behöver inget dykarcertifikat! Det var hur amazing som helst! Sedan åkte vi vidare med båten till ett ställe som kallas turle arch och där snorklade vi och såg två havssköldpaddor och en rocka, coolt! Efter det så åkte vi i en vattenrutschkana och på det blev det lunch; grillad hamburgare. Sedan var det till land igen.

Då halva dagen var kvar när vi kom hem hoppade vi in i bilden och tog en liten tur runt norra delen av Maui och kollade på naturen! Spanade in coola surfare, såg röda berg och såg blowhole var några av sakerna vi hann med på den turen!


Hela familjen påväg ut med båten


Amanda, Fanny och jag är klara för att dyka


Vattenrutschkana från båten, så kul!


Systrarna Stjerngren


Jag på båten (blek, då det var första dagen som solen visade sig)


USA's och Hawaii's flagga


Surfparadiset! (Tyvärr gick solen i moln precis när jag tog bilden)


Fanny och den röda jorden


Blowhole!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0