South Lake Tahoe

Har haft en underbar och jätterolig helg! Vi åkte i fredags direkt efter skolan och det tog ungefär fyra timmar att åka upp till South Lake Tahoe. Det ligger precis på gränsen mellan California och Nevada, så nu har jag åkt skidor i Nevada också! Vi bodde på Hilton Embassy suites och det var väldigt bra! Jag älskar hotellfrukostar och här var det supergod frukost och mycket att välja på. Man kunde få sin specialbeställda omelett, eller varför inte lite amerikanska pannkakor?

Själva skidåkningen var toppen! Första dagen snöade det och blåste en del, och andra dagen blåste det, så det var en hel del liftar som var stängda. Men det var bra ändå och backnarna var härliga! Min utmaning var när jag åkte i en dubbelsvart; opistad, pucklig och brant! Men jag klarade mig helskinnad ner, även om det gick lite sakta, haha!


"Utsikten" i hotellet från vår dörr


En del av min frukost (åt massor av andra goda saker också!)


SNÖ! Fanny precis innan första åket


Som sagt, det snöade och blåste en hel del första dagen...


Andra dagen var det helt klart bättre väder! Amanda, Fanny och jag innan vi sticker ut i backarna


Jag påväg upp i gondolan


Jag och syrrorna med Lake Tahoe i bakgrunden


Två utsiktsbilder utöver Lake Tahoe, det var så vackert!


Kommentarer
Postat av: ANT

Vilka roliga hissar! :P (första bilden)

2011-03-29 @ 10:13:51
URL: http://goofy-nit.blogspot.com
Postat av: Ulf o Mona

Hej Ellen

Har just kollat hur ni hade det på utflykten till Lake Tahoe.Vi förstår att ni hade ett par mysiga dagar med boende på ett toppenhotell.Fina bilder från den vackra miljön!

Må så gott allesammans och stor kram från

Farfar o Farmor

2011-03-29 @ 10:33:02
Postat av: Malin

Åh va fint det var! Verkar ha varit jättekul! :D <3

2011-03-29 @ 11:18:33
Postat av: Anita & men Anita sa det mesta

Ja, som du märker så vill inte --- vara med.hoppas du hade det mega kul hälsningar du vet vem

2011-03-29 @ 12:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0